Patch oplossing HandSoft problemen n.a.v. Windows update(s)

Een aantal recente Windows updates hebben de afgelopen dagen voor flink wat onrust gezorgd, zowel bij u als bij ons. Door deze updates is het niet meer mogelijk om de HandSoft software op te starten, tenzij de updates weer ongedaan worden gemaakt. Het gaat hierbij om de volgende Windows updates:

https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088875/windows-7-update-kb4088875 Win7
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088876/windows-81-update-kb4088876 Win8.1
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4074588/windows-10-update-kb4074588 Win10
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088776/windows-10-update-kb4088776 Win10
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088779/windows-10-update-kb4088779 Win10
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088787/windows-10-update-kb4088787 Win10
https://support.microsoft.com/nl-nl/help/4088786/windows-10-update-kb4088786 Win10

Zoals u via de hyperlinks kunt lezen, kunnen de Windows-updates tot problemen leiden. Helaas was dit het geval in combinatie met de HandSoft programmatuur. Per Windows versie wordt er slechts één van deze updates geïnstalleerd. Om het probleem definitief te verhelpen hebben wij de afgelopen dagen hard gewerkt om een patch te maken die ervoor zorgt dat HandSoft ook met de bovengenoemde Windows updates weer normaal functioneert. U kunt de patch downloaden via onderstaande knop:

U kunt het gedownloade ZIP-bestand uitpakken door er met de rechtermuisknop op te klikken en in het contextmenu de optie ‘hier uitpakken’ of ‘alles uitpakken’ te selecteren met de linkermuisknop. Na het uitvoeren van de handelingen volgens de bijlage die bij het patchprogramma wordt meegeleverd, zal uw HandSoft software weer normaal functioneren. Mocht u problemen ervaren bij het uitvoeren van het patchprogramma dan kunt u uiteraard contact opnemen met onze helpdesk. Zij zullen u dan ondersteunen bij het uitvoeren van het patchprogramma: (0316) 345 050.

Hoewel de storing het gevolg was van Windows-updates, bieden wij u onze excuses aan voor het ongemak en bedanken u voor uw begrip.

Met vriendelijk groet,
HandSoft Support Team