Spaar tijd, verwerk inkoopfacturen digitaal

Als het drukker wordt op kantoor, kun je mensen aannemen of efficiënter werken. Tijd besparen dus. Het inkoopfactuur portaal, een nieuwe dienst voor het Gilde-systeem, bespaart u flink wat handelingen en dus tijd. U hoeft alleen te controleren en te accorderen. Klaar!

Voorbereiding automatisering inkoopfacturen

  1. Laat het inkoopfactuur portaal toevoegen aan uw Gilde-systeem.
  2. Maak een e-mailbox aan waarin u facturen ontvangt. Bijvoorbeeld: facturen@uwbedrijf.nl.
  3. Vraag uw leveranciers om alle facturen digitaal te sturen in UBL- of XML-formaat. Papieren facturen en PDF’s kunt u efficiënt digitaliseren en met scan & herkensoftware (OCR).

Inkoopfactuurcontrole

Automatisering inkoopfacturen in de praktijk

  1. Open de website inkoopfactuur portaal. Op het scherm ziet u welke nieuwe facturen het Gilde-systeem automatisch heeft opgehaald.
  2. U kunt elke factuur apart bekijken en eventueel vergelijken met een bestelreferentie. Indien akkoord boekt u de factuur met één klik in; het programma stelt automatisch een grootboekrekening voor deze crediteur voor. U kunt dit wijzigen. Ook kunt u het factuurbedrag splitsen.
  3. Desgewenst laat u facturen intern fiatteren via de optionele workflow module.
  4. Na het inboeken kunt u betaalbaarstelling accorderen. Er wordt automatisch een PDF gearchiveerd. Deze kunt u op elk moment vanuit de boekhouding opvragen of terugzoeken op de website.

Kosten
Kosten per verwerkte factuur: 0,49 euro excl. BTW. Dat is exclusief de eenmalige kosten voor de inrichting van het portaal. De cloud factuurverwerking Workflow 2000 is optioneel.

Meer weten? Laat hier uw gegevens achter:

  • Dit veld is voor validatie doeleinden en moet ongewijzigd blijven.
0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *