Op weg naar het online en mobiele Gilde-systeem

Gilde Software

Tussenstand mei 2019
Alle bedrijfssoftware is ooit ontwikkeld voor gebruik op computers. Dit geldt ook voor het Gilde-systeem. Het Gilde-systeem werkt al jaren efficiënt met een groot aantal apps. De gegevens van digitale werkbonnen worden zo bijvoorbeeld gemakkelijk in het systeem verwerkt. De volgende stap is nu om de software ook te kunnen gebruiken op mobiel en tablet.

Stabiliteit vóór alles: hybride software
Software moet stabiel zijn. Dus onderzoeken en testen we vernieuwingen langdurig voordat we ze invoeren. We willen gewoon zeker weten dat alles soepel blijft lopen bij u. Daarom komen we eerst met het hybride Gilde-systeem. Dit werkt op de traditionele manier met een computer, en ook mobiel. Inmiddels hebben we pilots gedraaid om te onderzoeken of de ‘traditionele’ kant van het hybride systeem stabiel is. Uitkomst: 100%. De volgende stap is dat we pilots gaan draaien met mobiele functies.

> Stap 1: Midden mei 2019 is de ‘traditionele’ kant van het hybride systeem getest en klaar voor gebruik.

Pilots bij aantal klanten
Intussen hebben we met een aantal klanten in verschillende branches afspraken gemaakt over een pilot voor de mobiele kant. In die pilot kunnen licentiehouders in het Gilde-systeem dus blijven werken zoals ze gewend zijn. Daarnaast kunnen ze geleidelijk steeds meer online functies gebruiken. De buitendienstmedewerker kan bijvoorbeeld online zijn agenda beheren, notities maken, een klantdossier inzien en een overzicht van openstaande facturen op zijn scherm halen. Een vakman kan bijvoorbeeld digitaal zijn werkbonnen afhandelen en krijgt een altijd actueel overzicht van zijn agenda. De functies worden gedoseerd uitgebreid, zodat we goed in de gaten kunnen houden wat er gebeurt en wat eventueel nog beter kan.

> Stap 2: In pilots bij klanten in verschillende branches onderzoeken we vanaf juni hoe de invoering van online functionaliteit 100% goed kan verlopen.

In juli besluit over volgende stap
De volgende stap is dat we online functies beschikbaar maken voor al onze klanten. We verwachten dat we begin juli alle ervaringen geëvalueerd hebben. Aan de hand hiervan bepalen we het tempo van de verdere invoering. Zoals gezegd: dat u gewoon dóór kunt werken is belangrijker dan dat we de vernieuwing snel invoeren.

> Stap 3: Online functies voor alle klanten toegankelijk maken. Over moment en tempo van invoering beslissen we in juli 2019.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.